Kursöversikt
Välkommen till kursen Industriell marknadsföring
Industriell marknadsföring ger en introduktion till marknader och marknadsföring. Här behandlas vad en marknad är, hur olika typer av marknader fungerar samt vilka karaktäristiska skillnader som finns mellan olika marknader. Konsumentmarknadsföring behandlas som en referensram för att skapa förståelse för den industriella kontexten, som är kursens tyngdpunkt. Genom tillämpning av teorier och modeller behandlas olika marknadssituationer. Här finner du Kursplan och här återfinns Litteraturlista.
Så snart schemat är fastställt kommer det att presenteras här i kursrummet. Så länge kan ni förlita er på följande:
- Kursintroduktion (live i Zoom) vecka 4
- Alla föreläsningar kommer att vara inspelade och finnas tillgängliga här i kursrummet
- Kursen examineras genom två olika seminarier samt en tentamen
- All undervisning och examination sker online
Ha en skön jul- och nyårshelg så hörs och ses vi i januari!
Vänliga hälsningar
Sara Otterskog och Joacim L von Garaguly
Kontaktinformation till kursansvariga lärare på kursen |
|
Sara Otterskog E-post: sot@du.se |
|
Joacim Larsson von Garaguly E-post: jlr@du.se |
Kurssammanfattning:
| Datum | Information | Sista inlämningsdatum |
|---|---|---|