Kursöversikt
Välkommen till Strategisk kommunikation!
Den här kursen behandlar skriftlig och visuell kommunikation både teoretiskt och praktiskt och du kommer bekanta dig med hur kommunikation kan drivas för att möta behov, uppnå specifika mål och påverka en mottagares beslut. I kursen ingår även etiska aspekter kring hur kommunikation kan nyttjas och vilken påverkan den kan ha på omgivningen.
Kursen varvar olika typer av examinationer och innehåller både individuellt arbete och grupparbete. Aktiv arbete och aktiv närvaro vid schemalagda tillfällen är av högsta vikt för ditt lärande och kursens upplägg.
Kursen studeras på halvtid under period 3 parallellt med Grafisk produktion. Period 3 startar måndag 20 januari 2025 (vecka 4).
Registrering och förkunskapskrav
Du kan se delar av det här kursrummet även om du inte är registrerad på kursen. Var noga med att registrera dig om du ska läsa kursen – först då får du tillgång till allt material. Registrering sker via LadokLinks to an external site.. Har du frågor kring registreringen kontaktar du support@du.se. Kursen har Grafisk design och Visuell identitet som förkunskapskrav och du behöver ha slutbetyg på dessa kurser för att kunna registrera dig och läsa kursen.
Kurshandbok
Här i kursrummet hittar du kursens kurshandbok inkl. detaljplanering som bland annat beskriver vad du ska göra inför schemalagda tillfällen. Läs den noga innan kursstarten och vid behov under kursens gång. Förlita dig inte enbart på kurssammanfattningen nedan utan läs kurshandboken och uppgiftsbeskrivningarna för att få en helhetsbild av samtliga viktiga datum.
Schema
Länk till kursens schema. Se schemat för datum, tid, plats samt eventuella ändringar. Ändringar meddelas även via anslag i kursrummet.
Lärare och kontakt
- Anna Skogbergs, asb@du.se (kursansvarig och examinator)
Kursanalys från senaste kurstillfället
Kurssammanfattning:
Datum | Information | Sista inlämningsdatum |
---|---|---|