Kursöversikt
Hej och välkommen till kursen Sponsring!
Kursen startar vecka 46 och ännu finns inget schema tillgängligt men så snart det är fastställt presenteras det här i kursrummet. Vid första tillfället kommer vi att gå igenom vad kursen handlar om och ni får all information om schema, examination, kurslitteratur, etc. Det är därför viktigt att alla är närvarande vid denna kursintroduktion!
Målet med kursen är att du som student efter genomgången kurs ska ha grundläggande kunskap om sponsringens roll som medel i marknadsföring och som medel för resursanskaffning. Du ska självständigt kunna identifiera relevanta problem utifrån sponsringens möjligheter och begränsningar och med hjälp av teorier och modeller analysera dessa problem så att förslag till lösningar och relevanta åtgärder kan lämnas. Kunskapsinhämtning och kunskapsutveckling i denna kurs bygger i stor utsträckning på aktivt deltagande och på hög grad av interaktivitet mellan studenter och lärare. Seminarier har därför en viktig roll i kursen.
Kurslitteraturen som vi kommer att använda är framför allt ett kompendium som kommer att finnas tillgängligt här i Canvas i anslutning till kursstart.
Hör av er vid eventuella frågor, mer information kommer närmare kursstart.
Vänliga hälsningar
Sara Otterskog (sot@du.se), kursansvarig och examinator
Kurssammanfattning:
Datum | Information | Sista inlämningsdatum |
---|---|---|