Kursöversikt
Välkommen till kursen Reklamfilmsproduktion GBQ2WJ vid Högskolan Dalarna!
Den här kursen består av tre moduler. Den första utgörs av en samproduktion i grupp, under handledning. Detta omfattar kontakt med en agerande beställare, idéframtagande, produktion och leverans av reklamfilm. Den andra modulen består av framtagande av projektbeskrivning och genomförande av projektpresentation i flera steg. Den tredje modulen omfattar reklamfilmsteori och reklamfilmsanalys.
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- planera och genomföra en samproduktion av reklamfilm
- genomföra en grundläggande marknadsundersökning som utgångspunkt för en reklamfilmsproduktion
- skriva en projektbeskrivning och avtalsförslag
- motivera designval för reklamfilmsproduktion utifrån reklamfilmsteori, syfte, målgrupp och visningsfönster
- utföra en projektpresentation med visualiseringar
- redogöra för relevant grundläggande juridik och etik som rör reklamfilm
- analysera reklamfilm utifrån reklamfilmsteori, i enlighet med vetenskapliga texters krav på språklig framställning, formalia och struktur
- kritiskt granska och konstruktivt diskutera egna och andras reklamfilmsproduktioner
- samarbeta konstruktivt med olika intressenter i samband med reklamfilmsproduktion.
Kursen examineras genom följande moduler:
Modul 1: Samproduktion av reklamfilm, 7hp
Modul 2: Projektbeskrivning och projektpresentation, 3hp
Modul 3: Filmanalys, 5hp
Examination sker genom:
audiovisuella gestaltningsuppgifter
Skriftliga inlämningsuppgifter
Aktivt deltagande under seminarier, handledningar och workshoppar.
Kontaktinformation |
||||
Göran Thorén Kursansvarig gtr@du.se |
||||
|
Pelle Ekwall Lärare, Filmanalys pek@du.se |
|||
|
Andreas Andersson Undervisar i Alexakamera aao@du.se |
Kurssammanfattning:
Datum | Information | Sista inlämningsdatum |
---|---|---|